Chrissan

Förhoppningsvis sista gången

Jag hade en läkartid idag för att förlänga min deltidssjukskrivning på 25%. Förhoppningsvis är det sista gången för jag har bestämt mig för att pröva att jobba heltid från 1 mars. 


I början av februari 2015 sjukskrev jag mig första gången efter att jag kraschat tre månader tidigare. Och då på 50%. Mars-april var jag sjukskriven på heltid. Jag började först med att arbetsträna två timmar per dag på min arbetsplats. Arbetsträning passade inte mig så bra så jag bad om att få något för händerna. Kunde sen utöka arbetstidentiden till 50% efter några månader. 
Tack vare en förstående chef som anpassade mina arbetsuppgifter så har min rehabilitering gått bra. Visst har jag haft bakslag som t ex då jag började återgå till mina ordinarie arbetsuppgifter som handläggare. Men det löste ju sig så bra då jag fick möjligheten att byta arbetsuppgifter. Från att ha vart handläggare/arbetsförmedlare så gick jag till att jobba som administratör. 
Känner ju själv att det passar min kompetens och personlighet mycket bättre. Och detta har ju bidragit till ett bättre mående samt att jag kunde börja jobba 75% och nu då heltid. 
Jag är mycket tacksam för min arbetsgivares omsorg om och förståelse för mig under de här två åren. 
Annars hade jag kanske fortfarande legat hemma under täcket och gråtit. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress