Chrissan

Om att börja träna igen

När jag för ca två år sen gick in i den omtalade väggen så fick jag träningsförbud. Detta då min alltför hårda träning för mina förutsättningar var en av orsakerna till att jag kraschade. Jag hade ju lite svårt med det här med balansen. Allt eller inget var det som gällde för mig. Ju tyngre träning ju mer adrenalin. 


Bara av att tänka på träning under de här två åren har jag fått ont i både magen och kroppen. Har funderat mycket på varför jag tränade som jag gjorde. Tyckte till slut inte ens att det var roligt. Men. Jag fick sån enorm bekräftelse av alla i min omgivning om att jag var så duktig. Och det förde ju en prestationsprinsessa som mig ännu högre upp på tronen. 

För en kort tid sen så började jag åter känna ett litet sug. Både i kroppen och huvudet. Jag känner att  kroppen börjar återfå behovet av att röra på sig, men då i lugn takt. Köpte därför ni i veckan ett kort på Friskis och Svettis. Och det känns som att komma hem. Kan tillägga att det inte var på Friskis jag tränade halvt ihjäl mig utan det var på ettan de mer hippa gymmen i stan. 
Friskis erbjuder ett otroligt varierat utbud. Främst ska jag gå på deras yoga men har sneglat på pass som Skivstång soft, Jympa bas eller soft. 
För jag är fullt medveten om att jag måste ta det lugnt, dela för att kroppen inte är i form och dels för att inte spåra ur igen. Köpte ett årskort, men är begränsad till gruppträning. Alltså inget gym som då när jag tränade senast. 
Gruppass passar mig då det leds av instruktör, alltså behöver jag bara följa med, inte planera passet själv. Sen så är det tidsbegränsat. Typ en timme, sen är det slut och jag åker hem. Går inte att ta len övning till och en till. 

Sitter nu ombytt och ska strax åka iväg på yogan jag bokat idag. Blir en skön start på denna söndag.  


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress