Chrissan

Om att förverkliga sina drömmar

När jag gick in i den berömda väggen så fick jag frågan från den beteendevetare jag träffade att vad jag gör när jag gör något jag tycker om. 

Jag kunde inte svara på den frågan. 
Jag levde genom barnen. 
Visst, jag tränade. Men det var nog mest för att jag fick så mycket bekräftelse, inte för att jag egentligen tyckte det var roligt. 

Just detta har jag funderat mycket på under min rehabilitering. Vad tycker jag är roligt? Vad ger mig energi?

Det jag dels kommit fram till är att jag kommer börja rida när jag nått min målvikt. Dels som belöning för mitt jobb med viktminskningen men även för att det är en flickdröm som alltid legat i mitt bakhuvud och grott. 

Och ikväll fick jag en sorts aha-upplevelse. Såg på Facebook att en fd kollega anmält sig till en skrivarkurs som går som sommarkurs här på Folkhögskolan en vecka i juni. 

Nu har jag också anmält mig. 

För jag ääälskar ju att skriva och har en författardröm inom mig. Men eftersom jag inte skriver så läser jag mycket. Är en bokslukerska av högsta rang, speciellt sen jag upptäckte Storytel i samband med min utmattning då jag inte orkade läsa böcker. 

Även om jag inte blir nya Läckberg så ska det bli otroligt spännande och intressant att få lära sig mer om skrivandets ädla konst. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress