Chrissan

Den där skitsjukdomen

Idag skulle jag ha haft en fikadejt efter jobbet, men ovädret gjorde att vi bokade av. 


Min vän genomgår just nu en cellgiftsbehandling. Hon fick nyligen diagnosen bröstcancer. 

När vi smsade skojade jag och skrev  att i det här ovädret är det inte bara hatten hon måste hålla i utan även också peruken. 

I allt det tragiska försöker vi hålla jargongen mellan oss uppe. För ett gott skratt förlänger livet. 

Vi bestämde ingen ny tid. För på fredag får hon nästa omgång cellgifter och då tar det ca tre dagar och sen mår hon som värst. Efter det kommer en period då hon mår lite bättre och det är så hon passar på att vara social. 

Jag svarade henne då hon ville avboka att det är bara att hon hör av sig när hon orkar igen. 

Jag väntar. 

 

Skriv inläggstext 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress